Dla Placówek budżetowych stosujemy 14 dniowy odroczony termin płatności.

biuro@edumax.com.pl | tel. 737 856 810

Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

O programie Aktywna Tablica 2023

Kto może otrzymać wsparcie?

Wsparciem finansowym w ramach programu w 2023 roku zostaną objęte:

  • szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019;
  • szkoły ponadpodstawowe;
  • szkoły kształcące uczniów niewidomych;
  • szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym 
  • z niepełnosprawnościami;
  • specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze;
  • szkoły, które nie skorzystały z programu w latach 2020, 2021 i 2022. 

Wysokość i przedmiot dofinansowania w ramach projektu Aktywna Tablica 2023

Program dotyczy szkół publicznych i niepublicznych. W latach 2020-2024 szkoła może skorzystać z programu tylko raz przy założeniu, że:

  • każda szkoła podstawowa i ponadpodstawowa lub szkoła za granicą może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 14 tys. zł;
  • każda szkoła podstawowa kształcąca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami, może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł;
  • każda szkoła podstawowa kształcąca uczniów niewidomych może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł;
  • każdy specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego na zakup specjalistycznej drukarki w wysokości nie wyższej niż 100 tys. zł.

1) Szkoły podstawowe w ramach programu aktywna tablica mogą zakupić:

• monitory i tablice interaktywne
• projektory
• nagłośnienie

 Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły podstawowej z przeznaczeniem na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych wynosi 14 000 zł.

przy założeniu wkładu własnego dla szkoły podstawowej prowadzonej przez organ prowadzący wynosi 17 500 zł (wsparcie finansowe 14 000 zł + wkład własny 3500 zł = wartość zadania 17 500 zł).

2) Szkoły ponadpodstawowe w ramach programu aktywna tablica mogą zakupić:

• monitory i tablice interaktywne
• projektory
• nagłośnienie
• specjalistyczne oprogramowanie lub materiały edukacyjne wykorzystujące TIK (wirtualne laboratoria, materiały do nauczania kodowania i robotyki)

Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły podstawowej z przeznaczeniem na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych wynosi 14 000 zł.

przy założeniu wkładu własnego dla szkoły podstawowej prowadzonej przez organ prowadzący wynosi 17 500 zł (wsparcie finansowe 14 000 zł + wkład własny 3500 zł = wartość zadania 17 500 zł).

3) Szkoły podstawowe z SPE w ramach programu aktywna tablica mogą zakupić:

• pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii
• specjalistyczne oprogramowanie do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii
• pomoce dydaktyczne dla uczniów niewidomych
• komputery stacjonarne lub laptopy

Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły podstawowej, z przeznaczeniem na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii wynosi 35 000 zł.

Wartość zadania, przy założeniu wkładu własnego dla szkoły podstawowej przez organ prowadzący wynosi 43 750 zł (wsparcie finansowe 35 000 zł + wkład własny 8750 zł = wartość zadania 43 750 zł).

4) Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze w ramach programu aktywna tablica mogą zakupić:

• drukarki brajlowskie
• drukarki druku wypukłego
• drukarki 3D

Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla SOSW, z przeznaczeniem na zakup sprzętu wynosi 100 000 zł. Wkład własny tego organu prowadzącego dla SOSW wynosi co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.

Wartość zadania, przy założeniu wkładu własnego dla SOSW przez organ prowadzący wynosi 125 000 zł (wsparcie finansowe 100 000 zł + wkład własny 25 000 zł = wartość zadania 125 000 zł).

 

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 października 2020 r. w sprawie programu “Aktywna Tablica” na lata 2020-2024

>> Pobierz <<

pixel